Tillbaka?

Vart ska jag börja?.. Jag hade helt förträngt den här bloggen. Dock har jag inte förträngt mina tankar om vikt och mat. Jag vet egentligen inte varför jag skriver nu. Jag bara loggade in och började skriva lite spontant, vet inte om jag ska börja blogga igen men jag får se vart det leder. När jag skrev det senaste inlägget mådde jag verkligen inte bra, men på något sätt tog jag mig i kragen och ändrade mitt beteende. För innerst inne vet jag att ingenting blir bättre för att man svälter sig själv. Så nu står jag här idag, några kilon tyngre. Frisk? Sjuk tänker jag då. Man måste ha varit sjuk först för att kunna bli frisk och var jag verkligen sjuk? Det känns inte som det, men å andra sidan känns det som det. Att hålla på sådär är verkligen inte ett normalt beteende. Jag berättade aldrig något för mina föräldrar, inte för nån för den delen, utan jag gick emot all ångest och försökte att inte bry mig så mycket om vad jag åt. Har även försökt umgås mer med människor som får mig att må bra och ha roligt och jag kan medge att jag mår bättre idag än vad jag gjorde för några månader sen.
Men nu är det sommartider och jag känner mig verkligen tjock. Tjock tjock tjock. Jag är så less på allt det här.
Det optimala för mig skulle va om jag kunde kombinera en viktnedgång samtidigt som jag mår bra och det inte går överstyr.

Framöver tänkte jag göra såhär, jag ska äta hälsosamt och träna, jag ska inte väga mig så ofta och så får jag se vart det leder vikmässigt.

Förresten var det roligt att se att det finns några få som har kikat in här nästan dagligen trots det lååååånga uppbehållet.
Det var nån som frågade om min mejladdress också: [email protected]

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0