3 år

När jag gick i sjuan fick jag min första mens. Sen hade jag den hyffsat regelbundet i några månader, sen började den komma ungefär var tredje månad och sen försvann den helt. Poff, sa det bara, har inte sett skymten av den på tre år. Eller jo, några små försök har det blivit men aldrig någon riktig mens sen dess. Jag vet att det inte är bra och jag är medveten om alla hälsorisker som det medför att inte ha mens, benskörhet och risk att man inte kan få barn. I början tyckte jag bara att det var skönt, en bonus liksom, men nu börjar jag bli lite orolig. Hur länge kan man ha uppehåll från mensen och kan det någon gång bli försent att få tillbaka den?

Kommentarer
Postat av: Anonym

i 4 snart 5 års tid har jag knappt haft mens alls, max 1-2 gånger om året. i början tyckte jag också att det var superskönt och mina kompisar sa men gud va härligt för dig! och jag täntke inte mer på det. men nu på senare tiden är jag orolig men jag vågar inte göra en gynekologundersökning.. usch det skrämmer mig för mycket. jag har ju också ätstörningar men när mensen började strula hade jag inte det, dock har det blivit värre, nu har jag bara 1 gång om året.

2008-10-04 @ 16:19:35
Postat av: A

Oj, 3 år är långt tid :O Jag blir typ asnervös bara min är försenade med en vecka..



Man borde ju kunna få tillbaks den närsomhelst som kroppen känner att den mår bra väl?

2008-10-21 @ 16:45:38
URL: http://neverguess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0