Wake up call

hej hej nu är jag tillbaka igen. Har inte riktigt haft tid att blogga. Jag har vägt mig i princip varje dag och har gått ner lite men jag är fortfarande inte ens i närheten av vad jag vägde innan sommaren. Ska väga mig strax faktiskt och se om det har blivit någon skillnad sen igår.

En kommentar som jag fick angående min uteblivna mens fick mig faktiskt att stanna upp lite. Stanna upp och tänka till lite vad som faktiskt håller på att hända och vad jag faktiskt håller på med. En tjej skrev såhär: ...."jag har ju också ätstörningar"...  Wow, tänkte jag, vänta lite, jag har ingen ätstörning. Jag är bara en person som försöker gå ner i vikt. Som hatar sin kropp och tycker att hon är världens fetaste. Som får ångest när hon stoppar ätbara saker i sin mun och som tränar flera gånger i veckan för att dämpa ångesten. Som hoppar över måltider och ljuger för nära och kära och vad och när hon har ätit. Som väger och mäter sig nästan varje dag. Som spyr lite ibland då och då när hon känner att hon ätit för mycket. Som driver en blogg om viktminskning vars tankar kretsar krin mat, vikt och träning från det stunden hon kliver upp på morgonen till den stund hon somnar på kvällen.
Men nej, jag är inte ätstörd. Alltså va?! Jag kan inte hålla på och ljuga för mig själv längre. Det här beteendet är inte normalt. Folk med ett normalt förhållande till mat håller inte på såhär. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill bara tycka om mig själv och vara nöjd med min kropp. Jag vill leva ett normalt (fan vad jag hatar det ordet egentligen) liv och umgås med mina vänner och familj. Kunna äta vad jag vill när kag vill utan att bry mig.

Kommentarer
Postat av: nelmo

Precis så där är jag med, jag förnekar att jag har en ätstörning

2008-10-09 @ 15:56:10
URL: http://nelmoo.blogg.se/
Postat av: Nikki

Tar ett tag att inse att man HAR en ÄS...

Ett tag att inse att man bara ljuger för sig själv, och ännu längre tid att inse att man förtjänar något bättre, för ÄS är inget liv!



Take Care! // Nikki

2008-10-10 @ 22:29:02
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag förstår precis vad du menar!



jag ljög för mig själv i flera månader, men tillslut kommer sanningen ikapp en själv.

2008-10-18 @ 14:13:16
URL: http://downdowndown.blogg.se/
Postat av: linda

Haha alltså det hade likaväl kunnat vara jag som skrev detdär. Jag tror jag har skrivit liknande förrut med, förresten! Man erkänner inte det för sig själv. Det känns bara väldigt patetiskt att göra det. Alltså, det känns fel. Det känns bara som ett stort jävla nej och man skakar av sig tanken igen för det helt enkelt inte kan vara så. Men vad är det annars vi gör och har?



Sköt om dig.

2008-10-18 @ 17:20:03
URL: http://burnitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0