Varning för långt...

Igår hade jag skit svårt för att somna. Låg och tänkte på massa grejer. Det är en konstig känsla jag har nu. Men den känns samtidigt bra och positiv. Snart fyller jag 18 år, lite grejer som jag tänkte på var att när dessa tankar kring mat och vikt uppstod hos mig runt 13-års ålder så kunde jag nog inte i min vildaste fantasi tänka mig att jag skulle ha kvar de här tankarna när jag fyllt 18 år. Och de är inte bara kvar de har förvärrats. Så nu känner jag bara att jag ska ge det hela en sista helhjärtad chans. Om jag inte lyckas gå ner i vikt nu då ska jag lägga ner, då ska jag "bli frisk". 

Det låter kanske lite konstigt men det är lite så jag känner. Jag pallar snart inte längre så blir jag inte smal nu så kan jag lika gärna skita i det. 

Eller asså fan jag vet inte, 52,8 kg visade äckel vågen idag. Jag ska gå ner till 49-50 och sen inte ett gram mer nedåt eller uppåt för den delen. Just nu känner jag mig för fet för att söka hjälp. Det känns bara som att folk skulle skratta åt mig och jag kom och sa att jag vill ha hälp för att bli fri en ätstörning. 

När det verkligen kommer till kritan så spelar det ingen roll hur många kilo jag går ner för jag kommer ändå inte bli lycklig och detta vet jag innerst innerst innerst inne. Så om jag skulle börja tycka om mig själv och vara nöjd med mig själv så kommer min vikt inte att spela någon större roll. 

Meeen, jag vill ändå gå ner lite i vikt nu bara eftersom att jag trots allt gått upp efter sommaren, så min plan är alltså att gå ner några kilon nu och sen ta tag i det här problemet som jag faktiskt har.  


Kommentarer
Postat av: Nikki

´det spelar ingen roll hur många kilo jag går ner för jag kommer ändå inte bli lycklig och detta vet jag innerst innerst innerst inne´





Så sant så sant!!

Vad krävs för att vi ska våga göra tanke till handling å söka hjälp??!

Men de dömer dig inte! Du kommer aldrig anse dig vara tillräckligt smal för att ´kunna´ söka hjälp! Men du fötjänar b'ttre än detta! Ta tillfället i akt, när tanken finns där, du är värd ditt liv! Lät inte en ÄS ta det ifrån dig.



Take Care// Nikki

2008-11-02 @ 21:49:24
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Aanngiiieehh

Vilken tragisk tanke. Jag är 13 och hade redan böejat få sådana här tankar för några år sen. Tanken på att snart vara 18 och fortfarnade ha kvar de...



Du borde söka upp hjälp! Tyvärr får folk inte alltid den hjälp de behöver om de inte klassas som att ha en ÄS. För att klassas som anorektiker ska du ha 17.5 eller mindre i BMI och om du är 18 år minst tre uteblivna "menstrutioner" (venne vad det kallas om de e utevlivet tre månader, men det har ett namn)



Men du borde framförallt prata med dina föräldrar.



Kramar <3

2009-01-19 @ 21:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0