Perspektiv

Jag har en kompis som jag tycker ser jätte bra ut. Hon är lite längre än mig och dessutom smalare. Trodde jag i varje fall. Tills jag prövade hennes jeans som hon hade glömt hos mig. De var ju helt förstora överallt. Helt sjukt egentligen, jag får det ju svart på vitt nu att jag har smalare ben och midja efter att ha provat jeansen men ändå tycker jag att hon ser mycket smalare ut än mig.

Att propå jeans.. Fornarina har ofta väldigt snygga jeans. Det ska jag nog ha som mål att när jag väger 49 ska jag få köpa mig ett par fornarina jeans

Kommentarer
Postat av: VelourVenus

Att hon inte är du - det är antagligen den psykologiska förklaringen till varför du uppfattade att hon var smalare. Vi har ju alla mer eller mindre skeva uppfattningar om oss själva, det är när dessa uppfattningar blir hälsovådliga (vare sig det är fysiskt eller psykiskt) som man bör ta sig i akt.

Själv har jag den skeva uppfattningen att jag är lite av ett monster - att jag i mig själv är orättvisare och elakare personlighet än alla andra... inte så friskt det heller :P

2010-08-13 @ 18:52:20
URL: http://velourvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0