Bobster

Var det bara jag som tittate på bobster på barnkanalen idag? Ni vet det där "ungdomsproggrammet" som kommer efter bolipomba. (Jag har en lillebror det är därför :P ) I varje fall så satt jag i köket och läste tidningen och hörde att det i dagens program skulle handla om ätstörningar. Jag gick direkt in på mitt rum och satte på tvn för att titta. Det var ganska intressant att höra från andras perspektiv. Dock blev jag lite fundersam när de nämde UNS, alltså ätstörning utan någon specifikation och förklarade att det var när man bara hetsåt hela tiden. Asså va? Det stämmer ju inte..


Kommentarer
Postat av: ObeseEmmi

Du verkar inte ha varit online på ett tag, men that doesn't matter. Ville bara förklara lite om EDNOS (Eating Disorder Not Otherwise Specified) eller UNS (samma dumma sak fast på svenska), man får den diagnosen när man inte uppfyller "kraven" för att vara ana/mia - man har inte nått sin individuella "ana-bmi" eller tröstätit si och så många gånger och spytt efter, ja, eller om man som tjej/kvinna fortfarande har mens.

Bara så andra kanske läser och inte heller förstår vad det är ^^ Det är inte som att jag är en expert på området, men iaf, hah.

2009-03-25 @ 00:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0